my lunch for today

my lunch for today..!!!
Cencaru Sumbat sambal & Stir Fried Chicken Sosej n Black mushroom
kat sini sy nk sharekn about new food era..
mungkin ramai yang masih tidak mengetahui tentang era perubahan dalam industri makanan melayu.masih kekal dan sama lagi tentang konsep makanan melayu kita.
mungkin kita perlukan perubahan dari segi konsep penyediaan makanan ..
Jangan katakan ''ala warung tepi jalan je,buat ape nak grand2x....'' itulah salah satunya peniaagan melayu tidak berkembang..
SATU SEBAB mengapa saya katakan ianya perlu ubah:-
kita semua tahu harga barang sekarang makin melonjak naik,dan disini juga sy telah pun melihat,jika anda mampu menukar konsep makanan restoren sebigini,anda mampu menjimatkan kos anda.yang kedua kuantiti dan zat-zat terhad.contoh nya selalu g makan kat kedai makan bertimbun bubuh nasi,apakata cuba makan dengan cara yang seimbang,dan dengan cara ini pmakanan kita terkawal.Sebagai seorang tukang masak ataupun chef yang berprofesional,ada perlu tahu setiap hidangan yang anda create berapa banyakkah kalori nya dan pastikan setiap hidangan bersih.
Ganjaranya setiap masakan yang bersih akan diproses menjadi darah yang suci, maka anda pembekal makanan telah menlahir insan yang cemerlang. Apabila pelanggan makan masakan itu maka mereka sihat, riang, gembira lalu mereka boleh beribadah, pergi buat haji, bersedekah maka anda pula dapat sharenya iaitu rezeki anda murah .


0 comments:

Post a Comment